OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Ακτινίδιο: ο διατροφικός θησαυρός της Ασίας

0 72

Λίγα λόγια για το ακτινίδιο

Το ακτινίδιο ή αλλιώς κίουι είναι ο καρπός του φυτού Ακτινίδιον το σινικό (Actinidia chinensis) ή  Ακτινίδιο το νόστιμο (Actinidia deliciosa) και ανήκει στην οικογένεια των Ακτινιδιοειδών. Η χώρα προέλευσης του φυτού είναι πρωτίστως η Κίνα ενώ το φυτρώνει και σε περιοχές της Σιβηρίας, της Ιαπωνίας, της Κορέας και της Μαλαισίας.  Σε κάθε περίπτωση στις μέρες μας καλλιεργείται πλέον και σε πολλές άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Γαλλίας.

Τι θρεπτικά συστατικά περιέχονται στο ακτινίδιο;

Τα ακτινίδια είναι πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών. Πιο συγκεκριμένα τα ακτινίδια περιέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, βιταμίνη Ε, φολικό οξύ και κάλιο. Επιπλέον είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Χάρη στα σ’ αυτά τα συστατικά αυτό το φρούτο μπορεί να είναι εξαιρετικά ωφέλιμο για την υγεία μας. Παρακάτω παραθέτουμε πιο αναλυτικά τα οφέλη του.

1. Συμβάλλει στη θεραπεία του άσθματος

Τόσο η υψηλή περιεκτικότητα του ακτινιδίου σε βιταμίνη C όσο σε αντιοξειδωτικά το καθιστούν ικανό να συμβάλλει στη θεραπεία του άσθματος. Σε μία έρευνα μάλιστα διαπιστώθηκε ότι τα φρούτα και συγκεκριμένα τα ακτινίδια έχουν έναν σημαντικά θετικό αντίκτυπο στη λειτουργία των πνευμόνων.

2. Βοηθάει την πέψη

Τα ακτινίδια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες είναι γνωστό ότι βοηθούν στην πέψη. Επιπλέον, περιέχουν ένα πρωτεολυτικό ένζυμο που ονομάζεται ακτινιδίνη και δρα διασπώντας τις πρωτεΐνες βοηθώντας έτσι  στην πέψη τους.

3. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα ακτινίδια είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Πράγματι, μόλις μία κούπα φρούτου μπορεί να παρέχει έως και το 273% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης της. Αυτή η βιταμίνη είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και συνεπώς για την αποτελεσματικότερη πρόληψη των ασθενειών. Γι’ αυτό το λόγο όπως διαπιστώθηκε και σε μία μελέτη, τα ακτινίδια είναι ικανά να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης γρίπης ή κρυολογήματος.

4. Μειώνει το οξειδωτικό στρες.

Το οξειδωτικό στρες μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο DNA, πράγμα που συχνά οδηγεί σε διάφορες απειλητικές για την ζωή παθήσεις όπως καρκίνο, νευροεκφυλιστικές νόσους και ασθένειες του καρδιαγγειακού συστήματος. Το ακτινίδιο χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχει εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες, μειώνοντας έτσι το οξειδωτικό στρες. Το ακτινίδιο λοιπόν φαίνεται ότι μπορεί να συνεισφέρει στην πρόληψη παθήσεων που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες.

5. Συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Τα ακτινίδια μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Πιο συγκεκριμένα σε μια μελέτη φάνηκε ότι η κατανάλωση 3 ακτινιδίων την ημέρα μείωσε σημαντικά την πίεση σε υπερτασικούς ασθενείς, προλαμβάνοντας έτσι τις επικίνδυνες επιπτώσεις της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

6. Μειώνει τις πιθανότητες θρόμβωσης

Το ακτινίδιο μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της πιθανότητας σχηματισμού θρόμβου στα αγγεία. Μια μελέτη έδειξε ότι η βρώση 2-3 ακτινιδίων την ημέρα μείωσε σημαντικά το ρίσκο θρόμβωσης αλλά και την χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα.

7. Συμβάλλει στην υγεία των οφθαλμών

Η κύρια αιτία της απώλειας οράσεως είναι η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Τα ακτινίδια έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία των οφθαλμών από αυτή. Σε μια έρευνα διαπιστώθηκε ότι μετά από την κατανάλωση τριών φρούτων την ημέρα η πιθανότητα εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας μειώθηκε κατά 36%. Η ευεργετική αυτή ιδιότητα των ακτινιδίων μπορεί να αποδοθεί στο ότι τα ακτινίδια είναι πλούσια σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δυο καροτενοειδή που αποδεδειγμένα προστατεύουν την υγεία των ματιών.

Συμπέρασμα

Χάρη στα εξαιρετικά ωφέλιμα συστατικά που περιέχει, το ακτινίδιο μπορεί να θεωρηθεί ένα φρούτο-κλειδί για τη γενικότερη υγεία του οργανισμού .Γι’ αυτό το λόγο θα ήταν καλό να αποτελεί μέρος της διατροφής σας. Μπορείτε να το συνοδέψετε με το γιαούρτι σας , είτε να το απολαύσετε σε φρουτοσαλάτα εάν θεωρείται ότι είναι πολύ ξινό για να το καταναλώσετε μόνο του.

Βιβλιογραφία

  1. Cho, E., Seddon, J., & Rosner, B. (2004). Prospective study of intake of fruits, vegetables, vitamins, and carotenoid risk of age-related maculopathy. Epidemiology, 122(6), 883-892
  2. Collins, B. H., Horska, A., Hotten P. M., Riddoch, C., Collins, A. R. (2001). Kiwi fruit protects against oxidative DNA damage in human cells and in vitro. Nutritional Cancer, 39(1), 148-53
  3. Duttaroy, A. K., Jorgensen, A. Forastiere, F., Pistelli, R., Sestini, P., & Fortes, C. (2000). Consumption of fresh fruit rich in vitamin C and wheezing symptoms in children. Thorax, 55, 283-288
  4. Kaur, L., Rutherford, S. M., Moughan, P. J., Drummond, L., & Boland, M. J. (2010, April 28). Actinidin enhances gastric protein digestion as assessed using an in vitro gastric digestion model. Journal of Agricultural Food Chemistry, 58(8), 5068-73
  5. Leong, L. P., & Shui, G. (2002, January). An investigation of antioxidant capacity of fruits in Singapore markets. Food Chemistry, 76(1), 69-75
  6. Stonehouse, W., Gammon, C. S., Beck, K. L., Conlon, C. A., von Hurst, P. R., & Kruger, R. (2012, November 6). Kiwi: Our daily prescription for health. Canadian Journal of Physiology and Pharmacology, 91(6), 442-447
  7. Svendsen, M. (2014, December 8). The effect of kiwifruit consumption on blood pressure in subjects with moderately elevated blood pressure: A randomized, controlled study. Blood Pressure, 24(1)

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...