OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Κανέλα: 4 σημαντικά οφέλη για την υγεία

Γνωρίστε καλύτερα το αγαπημένο μπαχαρικό του χειμώνα.

0 252

Λίγα λόγια για την κανέλα

Η κανέλα είναι γνωστή εδώ και χρόνια για τις θεραπευτικές ιδιότητες που διαθέτει. Υπάρχουν δύο είδη κανέλας, η κανέλα Κευλάνης και η Κασσία κανέλα. Το ιδιαίτερο άρωμα της κανέλας αποδίδεται σε ένα συστατικό που περιέχεται σε αυτή και ονομάζεται κινναμαλδεϋδη. Η κινναμαλδεϋδη φαίνεται ότι είναι και η ουσία που  κάνει την κανέλα τόσο ευεργετική για την υγείας μας. Επιπλέον, αυτό το μπαχαρικό αποτελεί πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών συστατικών.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα βασικότερα οφέλη της.

1. Μειώνει το ρίσκο εμφάνισης νοσημάτων του καρδιαγγειακού συστήματος

Η κανέλα έχει την ιδιότητα να μειώνει τα επίπεδα της ‘κακής’ LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων, ενώ η “καλή” χοληστερόλη παραμένει σταθερή. Ακόμη, έχει φανεί ότι στα άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2, η κατανάλωση 1 gr. κανέλας μπορεί να βελτιώσει αρκετά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους. Αυτοί οι δυο παράγοντες αποτελούν κύριες αιτίες εμφάνισης κάποιων νόσων που σχετίζονται με το καρδιαγγειακό σύστημα, συνεπώς βλέπουμε ότι η κατανάλωση αυτού του μπαχαρικού μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη τέτοιων νοσημάτων.

2. Η κανέλα ρίχνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Η κανέλα είναι γνωστή για την ιδιότητα που έχει να μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με ποικίλους τρόπους. Αρχικά, μειώνει την ποσότητα γλυκόζης που εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματος ύστερα από ένα γεύμα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η κανέλα αλληλοεπιδρά με διάφορα πεπτικά ένζυμα τα οποία επιβραδύνουν τη διάσπαση των υδατανθράκων στο γαστρεντερικό σύστημα. Δεύτερον, ένα συστατικό που περιέχεται στην κανέλα μπορεί να μιμηθεί την ινσουλίνη, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την πρόσληψη της γλυκόζης από τα κύτταρα. Μάλιστα έχει φανεί ότι η κατανάλωση κανέλας μπορεί να μειώσει τα επίπεδά του σακχάρου στο αίμα από 10 έως 29%. Δοκιμάστε να καταναλώνετε από ½ έως 2 κουταλάκια του γλυκού ημερησίως για να επωφεληθείτε από τις αντιδιαβητικές ιδιότητες της κανέλας.

3. Συμβάλλει στην πρόληψη από τον καρκίνο

Διάφορες μελέτες έδειξαν ότι η κανέλα μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη από τον καρκίνο εμποδίζοντας την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Ακόμη φάνηκε πως η κανέλα μπορεί ακόμη να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα αφού είναι τοξική γι’ αυτά. Την ιδιότητα της κανέλας να συμβάλλει στην πρόληψη από τον καρκίνο μπορούμε να την αποδώσουμε και στα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχονται σε αυτή.

4. Συμβάλλει στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων

Η κινναμαλδεϋδη η οποία είναι ένα εκ των βασικότερων συστατικών της κανέλας, μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση διαφόρων λοιμώξεων του αναπνευστικού. Επιπλέον, αυτό το συστατικό μπορεί να περιορίσει την ανάπτυξη ορισμένων βακτηρίων όπως είναι αυτό της Σαλμονέλας. Ακόμη, οι αντιμικροβιακές ιδιότητες της κανέλας, την καθιστούν ιδιαίτερα χρήσιμη και για την πρόληψη της τερηδόνας και την αντιμετώπιση της κακοσμίας του στόματος.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

Καλό θα ήταν να προτιμήσετε την κανέλα Κεϋλάνης ή αλλίως “αληθινή” κανέλα (Cinnamomum verum), από την κασσία (Cinnamomum cassia). Η κανέλα κασσία φαίνεται ότι περιέχει μεγάλη ποσότητα ενός συστατικού που ονομάζεται κουμαρίνη η οποία μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο για την υγεία εάν αυτή καταναλωθεί σε μεγάλες δόσεις. Αν και η κουμαρίνη περιέχεται και στα δυο είδη κανέλας η Κεϋλάνης έχει λιγότερη, καθιστώντας την πιο ασφαλή.

Βιβλιογραφία

  1. Mohammadali Torbati, Hossein Nazemiyeh et al. Chemical composition and in vitro antioxidant and antibacterial activity of Heracleum transcaucasicum and Heracleum anisactis roots essential oil. Bioimpacts. 2014; 4(2): 69–74.
  2. Khan A et al.Cinnamon improves glucose and lipids of people with type 2 diabetes. . Diabetes Care.
  3. Bolin Qin, Kiran S. Panickar, and Richard A. Anderson. Cinnamon: Potential Role in the Prevention of Insulin Resistance, Metabolic Syndrome, and Type 2 Diabetes. J Diabetes Sci Technol. 2010 May; 4(3): 685–693.
  4. Adisakwattana S et al. Inhibitory activity of cinnamon bark species and their combination effect with acarbose against intestinal α-glucosidase and pancreatic α-amylase. Plant Foods Hum Nutr. 2011 Jun;66(2):143-8.
  5. Kirkham S et al. The potential of cinnamon to reduce blood glucose levels in patients with type 2 diabetes and insulin resistance. Diabetes Obes Metab. 2009 Dec;11(12):1100-13.
  6. Anderson RA et al. Cinnamon counteracts the negative effects of a high fat/high fructose diet on behavior, brain insulin signaling and Alzheimer-associated changes. PLoS One. 2013 Dec 13;8(12):e83243.
  7. Jianming Lu et al. Novel angiogenesis inhibitory activity in cinnamon extract blocks VEGFR2 kinase and downstream signaling. Carcinogenesis. 2010 Mar; 31(3): 481–488.
  8. Singh HB et al. Cinnamon bark oil, a potent fungitoxicant against fungi causing respiratory tract mycoses. 1995 Dec;50(12):995-9.
  9. Wang YH et al. Cassia cinnamon as a source of coumarin in cinnamon-flavored food and food supplements in the United States. J Agric Food Chem. 2013 May 8;61(18):4470-6

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...
* { display: none !important; } body, html { display: block !important; } #cpp-print-disabled { top: 0; left: 0; color: #111; width: 100%; height: 100%; min-height: 400px; z-index: 9999; position: fixed; font-size: 30px; text-align: center; background: #fcfcfc; padding-top: 200px; display: block !important; }