OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Μανιτάρια: 4+1 λόγοι να τ ’αγαπήσετε ακόμη περισσότερο

0 33

Τι είναι ακριβώς τα μανιτάρια ;

Αυτό που ονομάζουμε μανιτάρια είναι στην πραγματικότητα το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων που παρουσιάζονται με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή μορφή. Το εδώδιμο για εμάς μέρος του μανιταριού είναι πρακτικά το σώμα του οργανισμού όπου αναπτύσσονται τα σπόρια για την διαιώνιση του είδους, ενώ το κύριο μέρος του μύκητα είναι υπόγειο και συνήθως αθέατο.

Ποια είναι η θρεπτική αξία των μανιταριών;

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Πιο συγκεκριμένα περιέχουν θειαμίνη (Β1),  ριβοφλαβίνη (Β2), νιασίνη (Β3) , παντοθενικό οξύ (Β5),και φολικό οξύ (Β9). Οι βιταμίνες Β παίζουν ενεργό ρόλο σε διάφορες λειτουργίες του οργανισμού που είναι απαραίτητες για την ζωή όπως ο σχηματισμός των ερυθρών αιμοσφαιρίων και ο μεταβολισμός των συστατικών της τροφής. Επιπλέον, τα μανιτάρια αποτελούν τη μόνη πηγή φυτικής προέλευσης βιταμίνης D αλλά και άλλων σημαντικών στοιχείων τα οποία περιέχονται κατά κύριο λόγο σε προϊόντα ζωικής προέλευσης όπως το σελήνιο, το κάλιο, ο σίδηρος, ο χαλκός και ο φώσφορος. Τα μανιτάρια έχουν επίσης β-γλυκάνη, ένα είδος φυτικής ίνας που σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία βοηθώντας μεταξύ άλλων στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα, αλλά και του βάρους. Ακόμη, τα μανιτάρια περιέχουν  χολίνη, η οποία αποτελεί αρκετά σημαντικό  στοιχείο ιδιαίτερα για τη μνήμη και τους μύες. Τέλος, τα μανιτάρια είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών. Χάρη στα συστατικά αυτά που περιέχουν τα μανιτάρια διαθέτουν πολυάριθμα οφέλη για τον οργανισμό.

1. Συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου.

Όπως προαναφέρθηκε, τα μανιτάρια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην εξάλειψη των ελεύθερων ριζών οι οποίες μπορούν ν ‘αποδειχθούν καταστροφικές για τον οργανισμό και σε αυτές μπορεί να αποδοθεί μέχρι και η εμφάνιση του καρκίνου. Ακόμη, το σελήνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην λειτουργία του συκωτιού και συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού από καρκινογόνες τοξίνες, ενώ παράλληλα προλαμβάνει τη φλεγμονή και επιβραδύνει την ανάπτυξη του όγκου. Τα μανιτάρια περιέχουν επίσης βιταμίνη D η οποία έχει φανεί ότι μπορεί να περιορίσει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Τέλος το φολικό οξύ παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση και αναδόμηση του DNA με αποτέλεσμα να προλαμβάνει το σχηματισμό καρκινικών κυττάρων που προκύπτει από διαφοροποιήσεις στο DNA.

2. Συμβάλλουν στη ρύθμιση σακχάρου στο αίμα.

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες , πράγμα που φαίνεται να συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της γλυκόζης στα άτομα που έχουν διαβήτη τύπου 1, ενώ παράλληλα μπορεί να ρυθμίσει τα επίπεδα σακχάρου, λιπιδίων και ινσουλίνης στο αίμα των ατόμων με διαβήτη τύπου 2. Πιο συγκεκριμένα,  η β-γλυκάνη που περιέχεται σε αυτά, φαίνεται να είναι μια από τις αιτίες για τις οποίες τα μανιτάρια μπορούν να φανούν εξαιρετικά ωφέλιμα στην περίπτωση του διαβήτη.

3. Ενισχύουν την υγεία της καρδιάς.

Οι φυτικές ίνες, το κάλιο, και η βιταμίνη C που περιέχονται στα μανιτάρια συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος. Τα μανιτάρια έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και υψηλή σε κάλιο, πράγμα που βοηθάει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και ως εκ τούτου στη μείωση του ρίσκου υπέρτασης και εμφάνισης καρδιαγγειακών νόσων.

4. Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Το σελήνιο που περιέχεται στα μανιτάρια φαίνεται να συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και πιο συγκεκριμένα στη βελτίωση της απόκρισης του οργανισμού στη μόλυνση ενεργοποιώντας την παραγωγή των Τ-λεμφοκυττάρων.

5. Συμβάλλουν στην ρύθμιση του βάρους.

Τα μανιτάρια είναι ένα τρόφιμο με ελάχιστες θερμίδες αφού σε μια κούπα  κομμένων μανιταριών περιέχονται μόλις 15 θερμίδες. Επιπλέον, όπως προαναφέρθηκε τα μανιτάρια συνιστούν πλούσια πηγή φυτικών ινών οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του βάρους. Πράγματι τα μανιτάρια περιέχουν  β-γλυκάνη και χιτίνη, δύο συστατικά που δημιουργούν γρηγορότερα την αίσθηση του κορεσμού και συνεπώς μειώνουν την όρεξη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πρόσληψη λιγότερων θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Κλείνοντας λοιπόν…

Εντάξετε τα μανιτάρια στην διατροφή σας καθώς είναι ένας νόστιμος σύμμαχος της υγείας και της φυσικής σας κατάστασης!

Βιβλιογραφία

  1. Antioxidants and Cancer Prevention, National Cancer Institute. Retrieved from : https://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/diet/antioxidants-fact-sheet Last accessed: 28/09/2019
  2. Rosalie Marion Bliss, Nutrient data on mushrooms updated, Agricultural Research Service S Department of Agriculture . Retrieved from : https://www.ars.usda.gov/news-events/news/research-news/2006/nutrient-data-on-mushrooms-updated/ ,last accessed: 28/09/2019
  3. American heart association, How Potassium Can Help Control High Blood Pressure. Retrieved from : https://www.heart.org/en/health-topics/high-blood-pressure/changes-you-can-make-to-manage-high-blood-pressure/how-potassium-can-help-control-high-blood-pressure#.VxboqzArLIU , last accessed: 28/09/2019
  4. Ren, Z., Guo, Z., Meydani, S., & Wu, D. (2008). White button mushroom enhances maturation of bone marrow derived dendritic cells and their antigen presenting function in mice. Journal of Nutrition, 138, 544-550
  5. Rop, O., Mlcek, J., & Jurikova, T. (2009). Beta-glucans in higher fungi and their health effects. Nutrition Reviews, 67(11), 624-631
  6. National Institutes of Health,, Vitamin D. Retrieved from : https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional/ , last accessed: 28/09/2019
  7. Megan Ware, RDN, LD ,What is the nutritional value of mushrooms? Retrieved from : https://www.medicalnewstoday.com/articles/278858.php?fbclid=IwAR14lap3AZXDtLE_MwbAk-tattBB-qjm_rtj3D8ob6pUHYsoAMDEvM7K_zY , last accessed: 28/09/2019

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...