OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Σοκολάτα : Απόλαυση που μας κάνει καλό!

0 187

Από που προέρχεται η σοκολάτα;

H σοκολάτα όπως είναι γνωστό φτιάχνεται από το κακάο, το οποίο με την σειρά του προκύπτει από την επεξεργασία των σπόρων του κακαόδεντρου. Το κακαόδεντρο, δηλαδή το φυτό Theobroma cacao είναι αυτοφυές του τροπικού δάσους του Αμαζονίου και ως εκ τούτου φαίνεται να ξεκίνησε η βρώση του από φυλές που έμεναν στην περιοχή όπως οι Ολμέκοι και οι Μάγια. Μάλιστα το κακάο χρησιμοποιούταν από τους πολιτισμούς αυτούς ως φάρμακο για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών ήδη από το 600 π.χ.

Ποια είναι τα οφέλη της σοκολάτας;

Η σοκολάτα δεν αποτελεί απλά μια απολαυστική τροφή, αλλά είναι και μια αστείρευτη πηγή ωφέλιμων για την υγεία θρεπτικών συστατικών όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο χαλκός, το μαγγάνιο, το κάλιο, ο ψευδάργυρος και το σελήνιο. Σημειώνεται ότι τα παραπάνω περιέχονται κυρίως στην μαύρη σοκολάτα, λιγότερο στην γάλακτος και σχεδόν καθόλου στην λευκή.

Παρακάτω παρουσιάζουμε τα οφέλη που κρύβει η σοκολάτα, που αν και αρκετά δεν θα πρέπει να μας παρασύρουν στο να την καταναλώνουμε σε ποσότητες, μιας και είναι ιδιαίτερα υψηλής θερμιδικής αξίας αγαθό.

1. Αποτελεί πηγή αντιοξειδωτικών συστατικών.

Το κακάο και η μαύρη σοκολάτα, φάνηκε να είναι από τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση. Η μαύρη σοκολάτα είναι γεμάτη οργανικές ενώσεις οι οποίες είναι βιολογικά ενεργές και λειτουργούν ως εξαιρετικά αντιοξειδωτικά όπως οι κατεχίνες, οι πολυφαινόλες και οι φλαβανόλες.

2. Μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος και να ρίξει την αρτηριακή πίεση

Οι φλαβανόλες που υπάρχουν στη μαύρη σοκολάτα, μπορούν να ενεργοποιήσουν το ενδοθήλιο των αγγείων μας να παράγει περισσότερο μονοξείδιο του αζώτου. Το μονοξείδιο του αζώτου μεταξύ άλλων, στέλνει σήματα στις αρτηρίες να διασταλούν, κάτι που μειώνει την αντίσταση στην ροή του αίματος και έτσι μειώνει την πίεση.

3. Προστατεύει από παθήσεις του καρδιαγγειακού

Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης παθήσεων του καρδιαγγειακού, αφού συμβάλλει στην αντιμετώπιση παραγόντων που αυξάνουν το ρίσκο εμφάνισής τους. Πιο συγκεκριμένα, το κακάο μειώνει τη οξειδωμένη κακή (LDL) χοληστερόλη , χάρη στο γεγονός ότι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που περνούν στην κυκλοφορία του αίματος και μειώνουν το οξειδωτικό στρες. Επιπλέον, η μαύρη σοκολάτα μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη βοηθώντας τον οργανισμό να διαχειριστεί καλύτερα το ζάχαρο μέσα στους ιστούς και να μην κυκλοφορεί στο αίμα προστατεύοντας έτσι απ’ το διαβήτη.

4. Συμβάλλει στην υγεία του δέρματος

Κάποια συστατικά που περιέχονται στη μαύρη σοκολάτα μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά για το δέρμα. Πράγματι, τα φλαβονοειδή που περιέχει συμβάλλουν στην προστασία του δέρματός από τον ήλιο, στην βελτίωση της ροής του αίματος στα μικρο-αγγεία που το αιματώνουν και στην ενυδάτωσή του.

5. Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας βελτιώνει σημαντικά την λειτουργία του εγκεφάλου. Σε μια κλινική μελέτη φάνηκε ότι η κατανάλωση κακάο πλούσιου για 5 ημέρες συνέβαλλε στην καλύτερη ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Το κακάο έχει φανεί ότι μπορεί ακόμη να βελτιώσει την διανοητική ικανότητα και στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που πάσχουν από άνοια. Τέλος, το γεγονός ότι το κακάο περιέχει διεγερτικές ουσίες όπως είναι η καφεΐνη και η θεοβρωμίνη αποτελεί μια ακόμη αιτία για την οποία το κακάο και η μαύρη σοκολάτα διεγείρουν τη λειτουργία του εγκεφάλου μας και μας τονώνουν.

Συμπέρασμα

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι η σοκολάτα μπορεί να αποδειχθεί αρκετά ωφέλιμη για την υγεία μας με ποικίλους τρόπους. Η σοκολάτα και ιδιαίτερα η μαύρη, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που την κάνουν να ξεχωρίζει για τις ευεργετικές της ιδιότητες αλλά παράλληλα είναι ένα από τα αγαπημένα επιδόρπια μικρών και μεγάλων. Αν λοιπόν δεν είχατε ήδη αρκετούς λόγους  να την αγαπάτε, ίσως να αποκτήσατε ακόμη μερικούς για να τη βάλετε στη ζωή σας.

 

Βιβλιογραφία
  1. Stephen J Crozier et al. Cacao seeds are a “Super Fruit”: A comparative analysis of various fruit powders and products, Chemistry Central Journal (2011) volume 5, Article number: 5
  2. Schewe T et al . How do dietary flavanols improve vascular function? A position paper, Arch Biochem Biophys. 2008 Aug 15;476(2):102-6
  3. Taubert D et al. Effects of low habitual cocoa intake on blood pressure and bioactive nitric oxide: a randomized controlled trial. 2007 Jul 4;298(1):49-60.
  4. Baba S et al. Plasma LDL and HDL cholesterol and oxidized LDL concentrations are altered in normo- and hypercholesterolemic humans after intake of different levels of cocoa powder, J Nutr. 2007 Jun;137(6):1436-41.
  5. Wan Y et al. Effects of cocoa powder and dark chocolate on LDL oxidative susceptibility and prostaglandin concentrations in humans, Am J Clin Nutr. 2001 Nov;74(5):596-602.
  6. Grassi D et al. Blood pressure is reduced and insulin sensitivity increased in glucose-intolerant, hypertensive subjects after 15 days of consuming high-polyphenol dark chocolate, J Nutr. 2008 Sep;138(9):1671-6.
  7. Heinrich U et al. Long-term ingestion of high flavanol cocoa provides photoprotection against UV-induced erythema and improves skin condition in women, J Nutr. 2006 Jun;136(6):1565-9.
  8. Francis ST et al. The effect of flavanol-rich cocoa on the fMRI response to a cognitive task in healthy young people, J Cardiovasc Pharmacol. 2006;47 Suppl 2:S215-20.
  9. Desideri G et al. Benefits in cognitive function, blood pressure, and insulin resistance through cocoa flavanol consumption in elderly subjects with mild cognitive impairment: the Cocoa, Cognition, and Aging (CoCoA) study, 2012 Sep;60(3):794-801
  10. Smit HJ et al. Methylxanthines are the psycho-pharmacologically active constituents of chocolate, Psychopharmacology (Berl). 2004 Nov;176(3-4):412-9. Epub 2004 May 5

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...
* { display: none !important; } body, html { display: block !important; } #cpp-print-disabled { top: 0; left: 0; color: #111; width: 100%; height: 100%; min-height: 400px; z-index: 9999; position: fixed; font-size: 30px; text-align: center; background: #fcfcfc; padding-top: 200px; display: block !important; }