OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Χαμομήλι: Δείτε 4+1 σημαντικά οφέλη του για την υγεία

0 189

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα βότανο το οποίο εδώ και αιώνες χρησιμοποιείται ως φυσική λύση για την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων που σχετίζονται με την υγεία. Συνήθως αυτό χρησιμοποιείται σε μορφή αφεψήματος που φτιάχνεται βάζοντας το αποξηραμένο βότανο μέσα σε βραστό νερό. Πολλά άτομα το καταναλώνουν έναντι ροφημάτων που περιέχουν καφεΐνη όπως είναι το πράσινο και το μαύρο τσάι. Ωστόσο, το χαμομήλι εκτός από ένα ζεστό και γλυκό αφέψημα για τις κρύες ημέρες του χειμώνα, διαθέτει και εξαιρετικά ευεργετικές ιδιότητες.

Παρακάτω σας παραθέτουμε τα βασικότερα οφέλη που προσφέρει το χαμομήλι στην υγεία μας.

1. Μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου

Το χαμομήλι διαθέτει μοναδικές ιδιότητες που το καθιστούν ιδανική λύση εάν έχετε προβλήματα με τον ύπνο σας. Σε αυτό περιέχεται η απιγενίνη, ένα αντιοξειδωτικό που επιδρά στον εγκέφαλο και προάγει τον ύπνο. Σε μια μελέτη, με γυναίκες μετά τον τοκετό η οποίες είχαν δυσκολία στο να κοιμηθούν, φάνηκε ότι όσες έπιναν χαμομήλι για 2 εβδομάδες σημείωσαν καλύτερη ποιότητα ύπνου από αυτές που δεν έπιναν. Ακόμη είχαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης η οποία επίσης συχνά επηρεάζει αρκετά τον ύπνο.

2. Μπορεί να βελτιώσει την υγεία του πεπτικού συστήματος

Υπάρχουν ενδείξεις ότι το χαμομήλι μπορεί να αποδειχθεί αρκετά ευεργετικό για το πεπτικό μας σύστημα καθώς μπορεί να μας ανακουφίσει από καταστάσεις όπως η διάρροια, η ναυτία, το έλκος και τα αέρια. Αυτή την ιδιότητα του χαμομηλιού μπορούμε να την αποδώσουμε στα αντιφλεγμονώδη συστατικά που περιέχονται σε αυτό.

3. Μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου

Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο χαμομήλι  συνδέονται με τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων καρκίνων. Πιο συγκεκριμένα, το χαμομήλι περιέχει απιγενίνη η οποία φάνηκε σε κάποια εργαστηριακά πειράματα ότι συμβάλλει στην καταπολέμηση των καρκινικών κυττάρων και ιδιαίτερα αυτών του μαστού, της μήτρας, του δέρματος, του προστάτη, του γαστρεντερικού συστήματος αλλά και του θυροειδούς αδένα.

4. Μπορεί να συμβάλλει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα

Η κατανάλωση χαμομηλιού μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχει μπορούν να προλάβουν τη βλάβη που μπορεί να δημιουργηθεί στα κύτταρα του παγκρέατος, κάτι που συμβαίνει όταν υπάρχουν αυξημένα επίπεδα σακχάρου. Σε μια έρευνα στην οποία συμμετείχαν 64 άτομα με διαβήτη, φάνηκε ότι όσοι κατανάλωναν αφέψημα χαμομηλιού σε καθημερινή βάση μαζί με το φαγητό τους για 8 εβδομάδες είχαν πολύ χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα από αυτούς που κατανάλωναν απλά νερό.

5. Μπορεί το χαμομήλι να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς

Το χαμομήλι συνιστά μια πλούσια πηγή φλαβονοειδών, τα οποία έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Αυτά είναι γνωστά για την ικανότητά τους να μειώνουν την πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, που είναι οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν στην εμφάνιση κάποιας καρδιοαγγειακής νόσου. Σε μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 64 άτομα με διαβήτη διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν χαμομήλι μαζί με το φαγητό, σημείωσαν σημαντική βελτίωση των επιπέδων της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων.

Χαμομήλι και παρενέργειες

Το χαμομήλι γενικά θεωρείται αρκετά ασφαλές για τα περισσότερα άτομα. Ωστόσο σε κάποια άτομα που είναι αλλεργικά σε αυτή την οικογένεια φυτών μπορεί να προκαλέσει αλλεργική αντίδραση. Επιπλέον, τα προϊόντα περιποίησης που περιέχουν χαμομήλι, μπορεί να προκαλέσουν ενόχληση και ερεθισμό στα μάτια στην περίπτωση που έρθουν σε επαφή με αυτά. Τέλος, τίθεται σε αμφιβολία το κατά πόσο το αφέψημα χαμομηλιού είναι ασφαλές για τις εγκύους, τις γυναίκες που θηλάζουν και για τα άτομα που έχουν κάποια νόσο του ήπατος ή των νεφρών.

Βιβλιογραφία
  1. Chang SM, Chen CH. Effects of an intervention with drinking chamomile tea on sleep quality and depression in sleep disturbed postnatal women: a randomized controlled trial. J Adv Nurs. 2016 Feb;72(2):306-15
  2. Janmejai K Srivastava, Eswar Shankar, and Sanjay Gupta.  Chamomile: A herbal medicine of the past with bright future. Mol Med Report. 2010 Nov 1; 3(6): 895–901.
  3. Sepide Miraj and Samira Alesaeidi. A systematic review study of therapeutic effects of Matricaria recuitta chamomile (chamomile). Electron Physician. 2016 Sep; 8(9): 3024–3031.
  4. Ahmed A Gohar* and Ahmed A Zaki. Assessment of some Herbal Drugs for Prophylaxis of Peptic Ulcer. Iran J Pharm Res. 2014 Summer; 13(3): 1081–1086.
  5. Patel D, Shukla S, Gupta S. Apigenin and cancer chemoprevention: progress, potential and promise (review). Int J Oncol. 2007 Jan;30(1):233-45.
  6. Rafraf M, Zemestani M, Asghari-Jafarabadi M . Effectiveness of chamomile tea on glycemic control and serum lipid profile in patients with type 2 diabetes. J Endocrinol Invest. 2015 Feb;38(2):163-70.
  7. Kato A, Minoshima Y et al. Protective effects of dietary chamomile tea on diabetic complications. J Agric Food Chem. 2008 Sep 10;56(17):8206-11.
  8. Nutr Rev. Author manuscript; available in PMC 2014 Aug 12.
  9. Julia J. Peterson et al. Do Flavonoids Reduce Cardiovascular Disease Incidence or Mortality in US and European Populations? Nutr Rev. 2012 Sep; 70(9): 491–508.

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...
* { display: none !important; } body, html { display: block !important; } #cpp-print-disabled { top: 0; left: 0; color: #111; width: 100%; height: 100%; min-height: 400px; z-index: 9999; position: fixed; font-size: 30px; text-align: center; background: #fcfcfc; padding-top: 200px; display: block !important; }