OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Υγιεινά σνακ για το σχολείο

0 369

Ανάγκη για “σπιτικά” σνακ: Πρόληψη παιδικής παχυσαρκία

Η παιδική παχυσαρκία είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο που μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην φυσική κατάσταση του παιδιού όσο στην κοινωνική και ψυχολογική του ανάπτυξη. Επιπρόσθετα, έχει αποδειχθεί ότι τα παχύσαρκα παιδιά συχνά εξελίσσονται σε παχύσαρκοι ενήλικες με αποτέλεσμα να αναπτύσσουν  ασθένειες όπως ο διαβήτης και οι παθήσεις του καρδιαγγειακού σε νεότερη ηλικία.

Μια από τις αιτίες αυτής είναι το γεγονός ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν υγιεινές επιλογές στα κυλικεία έτσι ώστε να μπορούν τα παιδιά να παίρνουν ενέργεια και παράλληλα να διατηρούν το σωματικό τους βάρος σε φυσιολογικές τιμές. Γι’ αυτό το λόγο παρακάτω σας προτείνουμε κάποιες ιδέες για υγιεινά σνακ που μπορείτε να ετοιμάζετε και να δίνετε στο παιδί σας να παίρνει μαζί του στο σχολείο.

Ιδέες για υγιεινά σνακ

Γιαούρτι

Υγιεινά Σνακ - ΓιαούρτιΤο γιαούρτι είναι πλούσιο σε ασβέστιο και σημαντική πηγή πρωτεϊνών. Όπως είναι γνωστό, το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την φυσιολογική ανάπτυξη των οστών των παιδιών, καθιστώντας το γιαούρτι βασική τροφή στις μικρές ηλικίες. Ακόμη το γιαούρτι περιέχει προβιοτικά δηλαδή βακτήρια τα οποία υπάρχουν φυσιολογικά στον οργανισμό μας και βοηθούν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι θα πρέπει να επιλέγετε με προσοχή τα γιαούρτια που αγοράζετε καθώς ειδικά αυτά που προορίζονται για παιδιά περιέχουν πολλή ζάχαρη. Αντί αυτών των προϊόντων επιλέξτε κάποιο κανονικό πλήρες γιαούρτι και προσθέστε του μέλι και φρούτα.

Ξηροί καρποί

Υγιεινά σνακ - Ξηροί ΚαρποίΟι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι τόσο σε ίνες όσο σε αντιοξειδωτικά και ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ανάπτυξη των παιδιών. Ωστόσο για να προτείνετε αυτή την επιλογή στο παιδί σας , βεβαιωθείτε ότι δεν έχει κάποια αλλεργία και ότι είναι αρκετά μεγάλο ώστε να μπορεί να μασήσει καλά και να καταπιεί τους ξηρούς καρπούς χωρίς να έχει κάποιο πρόβλημα.

Pop-corn

Υγιεινά σνακ - Pop cornΜη σας κάνει εντύπωση ότι αυτό το σνακ είναι μέρος αυτής της λίστας με υγιεινά σνακ. Τα Pop-corn αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή υγιεινού σνακ από τη στιγμή που είναι φτιαγμένα στο σπίτι απλά με λίγο ελαιόλαδο και δεν προστίθεται σε αυτά βούτυρο ή τυρί.

Τυρί Cottage

Υγιεινά σνακ - Τυρί cottageΤο τυρί cottage αποτελεί πλούσια πηγή πρωτεϊνών, σεληνίου, βιταμίνης Β12 και ασβεστίου. Σημειώνεται ότι η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη τόσο για την φυσιολογική ανάπτυξη του σώματος όσο και για την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών. Το τυρί cottage μπορεί να συνοδευτεί είτε με φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα ή να απλωθεί πάνω σε ψωμί του τοστ ή φρυγανιές.

Νιφάδες βρώμης

Υγιεινά σνακ - Νιφάδες βρώμηςΟι νιφάδες βρώμης συνιστούν τόσο ένα εξαιρετικό πρωινό όσο και ένα νόστιμο και υγιεινό σνακ για τα παιδιά. Η βρώμη είναι πλούσια σε διαλυτές ίνες, οι οποίες εκτός των άλλων αυξάνουν τον αριθμό των ωφέλιμων βακτηρίων στο πεπτικό σύστημα. Προτιμήστε τη σκέτη βρώμη χωρίς έξτρα ζάχαρη και αρώματα. Μπορείτε να προσθέσετε εσείς μέλι, φρούτα, κανέλα, γάλα ή γιαούρτι.

Βραστά αυγά

Υγιεινά σνακ - Βραστά αυγάΤα αυγά έχουν υψηλή θρεπτική αξία και αποτελούν ένα εξαιρετικό, υγιεινό και χορταστικό σνακ για το σχολείο. Είναι πλούσια σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες ενώ παράλληλα περιέχουν αρκετές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, συμπεριλαμβανομένων της βιταμίνης Β12, της ριβοφλαβίνης (βιταμίνη Β2), και του σεληνίου. Ακόμη, περιέχουν δύο καροτενοειδή που είναι υπεύθυνα για την υγεία των οφθαλμών την λουτεΐνη και την ζεαξανθίνη. Τέλος, αποτελούν σημαντική πηγή χολίνης, μια βιταμίνη απαραίτητη εκτός των άλλων και για τη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Μισό σάντουιτς

Υγιεινά σνακ - Μισό σάντουιτςΜισό σάντουιτς επίσης μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή επιλογή σνακ για το σχολείο. Για να το ετοιμάσετε θα χρειαστείτε σταρένιο ψωμί, μια πηγή πρωτεΐνης κατά προτίμηση άπαχη όπως η γαλοπούλα και μια πηγή φυτικών ινών, δηλαδή κάποιο λαχανικό όπως αγγούρι, ντομάτα, μαρούλι κτλ. Έτσι θα έχετε ένα πλήρες, υγιεινό σνακ πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά αλλά ταυτόχρονα χορταστικό και νόστιμο.

Φρούτα

Υγιεινά σνακ - ΦρούταΈνα φρούτο αποτελεί πάντα μια υγιεινή επιλογή σνακ. Τα περισσότερα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία. Κάποια παραδείγματα φρούτων που μπορούν να αποτελέσουν ιδιαίτερα καλή επιλογή σνακ για το σχολείο είναι οι μπανάνες, τα αχλάδια, τα μήλα, το σταφύλι και τα ροδάκινα.

Συμπερασματικά…

Οι παραπάνω ιδέες δείχνουν πως ένα σνακ μπορεί να είναι νόστιμο, υγιεινό και παράλληλα εύκολο στην προετοιμασία και τη μεταφορά. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ετοιμάσετε το παιδί σας για το σχολείο σκεφτείτε καλύτερα το σνακ που θα επιλέξετε να του βάλετε καθώς φροντίζοντας για την διατροφή του φροντίζετε για την υγεία του και την φυσιολογική του ανάπτυξη.

 

Βιβλιογραφία
  1. Badenhop-Stevens N, Matkovic V. Calcium needs in children. Orthop Nurs. 2004 Jul-Aug;23(4):228-32; quiz 233-4.
  2. Klein K, Stevens R. The clinical use of probiotics for young children. J Fam Health Care. 2008;18(2):66-8.
  3. Hardy SC, Kleinman RE. Fat and cholesterol in the diet of infants and young children: implications for growth, development, and long-term health, J Pediatr. 1994 Nov;125(5 Pt 2):S69-77.
  4. Venkatramanan S, Armata IE et al. Vitamin B-12 and Cognition in Children. Adv Nutr. 2016 Sep 15;7(5):879-88
  5. Valeur J, Puaschitz NG,Oatmeal porridge: impact on microflora-associated characteristics in healthy subjects. Br J Nutr. 2016 Jan 14;115(1):62-7
  6. J Paul Zimmer and Billy R Hammond, Jr , Possible influences of lutein and zeaxanthin on the developing retina, Clin Ophthalmol. 2007 Mar; 1(1): 25–35.
  7. Zeisel SH. Choline: an important nutrient in brain development, liver function and carcinogenesis. J Am Coll Nutr. 1992 Oct;11(5):473-81.
  8. Dennison BA, Rockwell HL, Baker SL. Fruit and vegetable intake in young children. J Am Coll Nutr. 1998 Aug;17(4):371-8.

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...