OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Ανοσοποιητικό σύστημα: Ενισχύστε το φυσικά!

Γλιτώστε από τις ιώσεις και άλλες ασθένειες

0 201

Τι είναι το ανοσοποιητικό σύστημα;

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ένα περίπλοκο σύστημα του οργανισμού μας που χρησιμοποιώντας διάφορους μηχανισμούς στοχεύει στο να απομακρύνει οποιοδήποτε ξένο σώμα μπορεί να απειλήσει την υγεία μας, πχ ιοί και βακτήρια. Έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα είναι αποτελεσματικό στο να μας προστατεύει από ιώσεις, βακτηριακές λοιμώξεις και άλλες ασθένειες. Όσο πιο αδύναμο το ανοσοποιητικό μας, τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες να νοσήσουμε από κάποια ασθένεια.

Γιατί ένα άτομο μπορεί να έχει αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα;

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν στην αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι κυριότεροι από αυτούς είναι οι παρακάτω.

Ηλικία

Η ηλικία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Όσο μεγαλώνουμε η απόκριση του ανοσοποιητικού μειώνεται, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης κάποιας ασθένειας.

Άγχος

Ένας άλλος παράγοντας στον οποίο μπορούμε να αποδώσουμε τη μειωμένη απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος είναι το άγχος. Όπως έχουν δείξει και κάποιες μελέτες το υπερβολικό άγχος αποτελεί μια ακόμη αιτία για την οποία κάποιο άτομο είναι πιο πιθανό να ασθενήσει από κάποιο άλλο.

Υποσιτισμός

Ο υποσιτισμός μπορεί να ρίξει το ανοσοποιητικό σύστημα, αφού το άτομο δεν λαμβάνει την ποσότητα θρεπτικών συστατικών που απαιτείται για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και την παραγωγή κυττάρων του ανοσοποιητικού. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων υποσιτίζονται, είναι περισσότερο ευάλωτοι σε μολυσματικές ασθένειες.

Ποια είναι τα συμπτώματα ενός αποδυναμωμένου ανοσοποιητικού συστήματος;

Το πρώτο σημάδι που μαρτυράει ότι πιθανόν να έχει πέσει η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι η επιρρέπεια του οργανισμού σε διαφόρων ειδών λοιμώξεις και ιώσεις. Τα άτομα με αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο εύκολο να ασθενήσουν από τα υπόλοιπα άτομα. Επίσης όταν τα άτομα με αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό ασθενήσουν, είναι πολύ πιο δύσκολο να θεραπευτούν και παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο. Τέλος αυτά τα άτομα μπορεί να κολλήσουν κάποια λοίμωξη που τα άτομα με ένα ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα δε θα κολλούσαν ή θα την περνούσαν πολύ ελαφριά.

Πως μπορείτε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα;

Το πρώτο που θα πρέπει να κάνετε προκειμένου να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα είναι να φροντίσετε να υιοθετήσετε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Πιο συγκεκριμένα:

  • εάν καπνίζετε φροντίστε σταδιακά να το κόψετε
  • προσπαθήστε να ακολουθείτε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που να βασίζεται στα φρούτα και τα λαχανικά
  • φροντίστε να ασκείστε τακτικά
  • διατηρήστε ένα υγιές σωματικό βάρος
  • μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ
  • προσπαθήστε να κοιμάστε αρκετά (7-8 ώρες/μέρα)

Ακόμη είναι σημαντικό να πάρετε τα μέτρα σας προκειμένου να αποφύγετε να νοσήσετε (π.χ εμβολιαστείτε, προσπαθήστε να πλένετε τακτικά τα χέρια σας,), ενώ παράλληλα θα πρέπει να περιορίσετε το στρες. Τέλος, η λήψη κάποιου συμπληρώματος διατροφής στην περίπτωση που δεν προσλαμβάνετε αρκετά θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει σημαντικά.

Ποια τρόφιμα μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος;

Η διατροφή είναι βασικός παράγοντας για την βελτίωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ υπάρχουν κάποια τρόφιμα που ξεχωρίζουν καθώς έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν πολύ σημαντικά στην ενίσχυσή του όπως τα παρακάτω:

  • Τα εσπεριδοειδή, οι κόκκινες πιπεριές, το τζίντζερ και το σπανάκι τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη C και βήτα καροτένη
  • Το μπρόκολο που είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Ε και C
  • Το γιαούρτι, το οποίο είναι πλούσιο σε βιταμίνη D
  • Τα αμύγδαλα χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε και C,
  • Ο κουρκουμάς και το πράσινο τσάι χάρη στις κατεχίνες που περιέχουν ,
  • Η παπάγια αφού περιέχει βιταμίνης C, κάλιο, σύμπλεγμα βιταμινών Β και φολικού οξύ
  • Το ακτινίδιο επειδή περιέχει βιταμίνη C και κάλιο
  • Οι ηλιόσποροι οι οποίοι περιέχουν φώσφορο, μαγνήσιο, βιταμίνη Β6 και βιταμίνη Ε
  • Το κοτόπουλο το οποίο είναι γνωστό για την υψηλή περιεκτικότητα του σε βιταμίνη Β6

Τα παραπάνω τρόφιμα αποτελούν εξαιρετικές επιλογές εάν θεωρείτε ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα αρχίζει να αποδυναμώνεται. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι καλό είναι να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη καθώς αποδυναμώνουν σημαντικά το ανοσοποιητικό μας.

Βιβλιογραφία

  1. Harvard Medical school, How to boost your immune system, Harvard health publishing, Retrieved from : https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system?fbclid=IwAR0WdkTXVR9tHaWDQ5KoGoFus5jwaTly7D9Eq92auBVzZp4jXqI94umK1_4 , last accessed: 28/09/2019
  2. Jenna Fletcher, How to stay healthy with a weak immune system , MedicalNewsToday. Retrieved from : https://www.medicalnewstoday.com/articles/324930.php?fbclid=IwAR3XMl-0z1U108jCN4Z5WZ6DzC_oK-V8upfBNwJwKkaeFEHvVO4GK1tUEBg , last accessed: 28/09/2019
  3. Lindsay B. Nicholson, The immune system, Essays Biochem. 2016 Oct 31; 60(3): 275–301.
  4. Ahmad Sameer Al-Noory, Abdul-Nasser Amreen, Shatha Hymoor, Antihyperlipidemic effects of ginger extracts in alloxan-induced diabetes and propylthiouracil-induced hypothyroidism in (rats), Pharmacognosy research a rapid publication journal 5:3,2013
  5. Reza Alizadeh-Navaei et al. Investigation of the effect of ginger on the lipid levels. A double blind controlled clinical trial. Saudi Medical Journal 29:9,2008
  6. Simin Nikbin Meydani, Woel-Kyu Ha, Immunologic effects of yogurt , The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 71, Issue 4, April 2000, Pages 861–872
  7. Chowdhury Faiz Hossain et al. Analgesic principle from Curcuma amada, Journal of Ethnopharmacology Vol. 163, 2 April 2015, Pages 273-277

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...
* { display: none !important; } body, html { display: block !important; } #cpp-print-disabled { top: 0; left: 0; color: #111; width: 100%; height: 100%; min-height: 400px; z-index: 9999; position: fixed; font-size: 30px; text-align: center; background: #fcfcfc; padding-top: 200px; display: block !important; }