OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Εμμηνόπαυση – Συμπτώματα και τρόποι αντιμετώπισης

Μάθετε τα πάντα για την εμμηνόπαυση

0 24

Τι είναι η εμμηνόπαυση;

Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσιολογική διαδικασία που συμβαίνει στη ζωή κάθε γυναίκας. Είναι η περίοδος που οι ωοθήκες σταματούν να παράγουν οιστρογόνα και προγεστερόνη, τις ορμόνες που ελέγχουν τον έμμηνο κύκλο. Η εμμηνόπαυση συνήθως ξεκινά μεταξύ 45 και 55 ετών, αλλά μπορεί να συμβεί και νωρίτερα ή αργότερα.

Ποια είναι τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης;

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης ποικίλλουν από γυναίκα σε γυναίκα και μπορεί να είναι ήπια ή σοβαρά. Τα πιο κοινά συμπτώματα περιλαμβάνουν:

  • Εξάψεις: Οι εξάψεις είναι ξαφνικές αίσθησης θερμότητας στο πρόσωπο, το λαιμό και το στήθος. Μπορεί να συνοδεύονται από εφίδρωση, ταχυκαρδία και ζάλη.
  • Αυπνία: Οι εξάψεις μπορεί να δυσκολέψουν τον ύπνο.
  • Νυχτερινή εφίδρωση: Η νυχτερινή εφίδρωση είναι εφίδρωση που συμβαίνει τη νύχτα. Μπορεί να προκαλέσει αναταραχή του ύπνου και να οδηγήσει σε κόπωση.
  • Αλλαγές στην διάθεση: Οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση μπορεί να βιώσουν εναλλαγές διάθεσης, όπως άγχος, κατάθλιψη ή ευερεθιστότητα.
  • Σεξουαλικά προβλήματα: Οι γυναίκες στην εμμηνόπαυση μπορεί να βιώσουν μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας, ξηρότητα του κόλπου και προβλήματα οργασμού.
  • Φυσικές αλλαγές: Η εμμηνόπαυση μπορεί να προκαλέσει φυσικές αλλαγές, όπως ξηρότητα του δέρματος και των μαλλιών, απώλεια οστικής μάζας και αύξηση βάρους.

Πώς και πότε προκαλείται η εμμηνόπαυση;

Η εμμηνόπαυση προκαλείται από τη μείωση της παραγωγής οιστρογόνων και προγεστερόνης από τις ωοθήκες. Αυτή η μείωση είναι φυσική και οφείλεται σε μείωση του αριθμού των ωοθυλακίων στις ωοθήκες. Η διαδικασία αυτή ξεκινά σταδιακά περίπου στα 35 έτη και ολοκληρώνεται με την εμμηνόπαυση, η οποία ορίζεται ως 12 μήνες χωρίς έμμηνο ρύση.

Τρόποι αντιμετώπισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Οι επιλογές περιλαμβάνουν:

Ορμονική θεραπεία

Η ορμονική θεραπεία (HRT) είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος αντιμετώπισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Η HRT παρέχει οιστρογόνα και προγεστερόνη, τα οποία αντικαθιστούν τα επίπεδα των ορμονών που μειώνονται κατά την εμμηνόπαυση. Η HRT μπορεί να χορηγηθεί με διάφορους τρόπους, όπως από το στόμα, με ένεση ή με επιθέματα.

Συμπληρώματα Διατροφής

Υπάρχουν διάφορα συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ορισμένων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις, η νυχτερινή εφίδρωση και η αϋπνία.

Φυσικές θεραπείες

Υπάρχουν διάφορες φυσικές θεραπείες που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ορισμένων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης,
Οι φυσικές θεραπείες για την εμμηνόπαυση περιλαμβάνουν:

Βότανα

Υπάρχουν διάφορα βότανα που έχουν χρησιμοποιηθεί παραδοσιακά για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Τα πιο γνωστά είναι η σιμισιφούγκα (black cohosh), η άγρια τριανταφυλλιά (red clover), το Dong Quai (Ντογκ Κουάι) είναι ένα βότανο που συχνά αναφέρεται ως το γυναικείο τζίνσενγκ ή κινέζικη αγγελική, η ρίζα του οποίου έχει χρησιμοποιηθεί στην κινέζικη ιατρική για γυναικολογικές παθήσεις και το έλαιο από το νυχτολούλουδο.

Διατροφή

Μια υγιεινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, όπως η ξηρότητα του δέρματος και η απώλεια οστικής μάζας. Είναι σημαντικό να καταναλώνετε άφθονα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχη πρωτεΐνη.

Άσκηση

Η άσκηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την καλή υγεία και την ευεξία γενικότερα. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις, η νυχτερινή εφίδρωση και η απώλεια οστικής μάζας.

Μείωση τη κατανάλωσης καφεΐνης και αλκοόλ

Η καφεΐνη και το αλκοόλ μπορεί να επιδεινώσουν ορισμένα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις και η αϋπνία.

10 τροφές που βοηθούν στην εμμηνόπαυση

Οι παρακάτω τροφές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ορισμένων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης:

Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εξάψεων.

Πρωτεΐνη

Η άπαχη πρωτεΐνη, όπως το άπαχο κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά και τα όσπρια, είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας.

Όσπρια

Τα όσπρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνη και σίδηρο, τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.

Σπόροι και ξηροί καρποί

Οι σπόροι και οι ξηροί καρποί είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είναι πλούσια σε ασβέστιο, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της οστικής μάζας.

Τσάι

Το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τις ασθένειες.

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Συμπέρασμα

Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσική διαδικασία που συμβαίνει στη ζωή κάθε γυναίκας. Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης ποικίλλουν από γυναίκα σε γυναίκα και μπορεί να είναι ήπια ή σοβαρά. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, όπως η ορμονική θεραπεία, τα συμπληρώματα διατροφής και οι φυσικές θεραπείες. Μια υγιεινή διατροφή και η άσκηση είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης και την καλή υγεία γενικότερα.

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...