OTCnow.gr
Το Ελληνικό portal για τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.)

Πιλάτες ή Γιόγκα; Ποια είναι καλύτερη για εσένα;

0 604

Πιλάτες ή Γιόγκα

Το Πιλάτες, η γιόγκα, καθως και άλλες παραλλαγές τους όπως το γιογκιλάτες παρουσιάζουν κάποιες ομοιότητες  όσον αφορά το ασκησιολόγιο. Αρχικά είναι και τα δύο χαμηλής έντασης γυμναστική και επικεντρώνονται στη χρήση του βάρους του σώματος. Τα οφέλη που έχουν αυτού του είδους οι ασκήσεις είναι ποικίλα, μεταξύ αυτών ή βελτίωση της γενικότερης κατάστασης του σώματός μας και συνεπώς η βελτίωση της ποιότητας ζωής μας. Ας δούμε παρακάτω αναλυτικότερα αυτά τα δύο δημοφιλή είδη γυμναστικής.

 

Πιλάτες

Το πιλάτες επινοήθηκε από τον Joseph Pilates στα τέλη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, που το χρησιμοποίησε αρχικά για την αποκατάσταση των τραυματισμένων στρατιωτών. Το 1923 ο Joseph Pilates επέστρεψε στις ΗΠΑ και έφερε μαζί του αυτή τη μέθοδο, την οποία προσπαθούσε επί χρόνια να τελειοποιήσει.

Πως λειτουργεί το πιλάτες;

Το πιλάτες επικεντρώνεται σε μικρές κινήσεις που απαιτούν τη χρήση των σταθεροποιητών μυών, δηλαδή της πλάτης και των κοιλιακών (κέντρο) .Κάθε άσκηση πρέπει να ξεκινάει με μια ελεγχόμενη ανάσα με την οποία αρχίζει η συστολή των μυών του κέντρου μας. Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι να γίνει το πιλάτες, δηλαδή είτε σε στρώμα είτε με εξειδικευμένο εξοπλισμό. Αυτός ο ειδικά σχεδιασμένος εξοπλισμός είναι εξαιρετικός  για το σώμα καθώς χρησιμοποιεί αποτελεσματικά ελατήρια, μοχλούς και το βάρος του σώματος για να δημιουργηθεί αντίσταση και να ενεργοποιηθούν οι μύες.

Ποια είναι τα οφέλη του πιλάτες;

Το πιλάτες είναι ευρέως γνωστό για τα οφέλη που έχει στην υγεία μας. Αρχικά αυξάνει τη μυική δύναμη και αντοχή, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την ευλυγισία και τη στάση του σώματός μας. Επιπλέον βοηθάει στην διατήρηση της ισορροπίας και μπορεί να μειώσει τον πόνο των αρθρώσεων.Έρευνες επίσης έχουν δείξει πως το πιλάτες μπορεί ν’αποδειχθεί εξαιρετικά ωφέλιμο για όσους πάσχουν από αρθρίτιδα, ακράτεια, παθήσεις των πνευμόνων, τραυματισμούς των αρθρώσεων και πόνους στην πλάτη και το αυχένα.

 

Γιόγκα

Δεν είναι γνωστή η ακριβής προέλευση της γιόγκας, ωστόσο χρονολογείται έως και 3.000 χρόνια πριν. Η γιόγκα φαίνεται να έχει τις ρίζες της στο σαμανισμό, στο Βουδισμό καθώς και σε άλλες ανατολικές θρησκείες και είναι βασισμένη στις εξής 5 αρχές:

  • Επαρκής χαλάρωση
  • Άσκηση
  • Αναπνοή
  • Δίαιτα
  • Θετική σκέψη και διαλογισμός

Η σύνεση και η βαθιά αναπνοή φαίνεται να είναι το κλειδί της γιόγκα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η γιόγκα είναι μια μορφή εκγύμνασης τόσο του μυαλού όσο και του σώματος, εφόσον συνδυάζει τόσο τη φυσική δραστηριότητα όσο και τη συγκέντρωση. Εκτός από τα οφέλη που προσφέρει η γιόγκα σε σωματικό αλλά και σε πνευματικό επίπεδο, έχει φανεί ότι μπορεί να  αποδειχθεί αρκετά ωφέλιμη και στην περίπτωση κάποιων παθήσεων όπως: το άγχος, η κατάθλιψη, η πολλαπλή σκλήρυνση, η αρθρίτιδα, διάφορες διαταραχές του αναπνευστικού, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο χρόνιος πόνος και ο διαβήτης τύπου 2

Ποια είναι τα κοινά σημεία του πιλάτες και της γιόγκα;

  • Τόσο ή γιόγκα όσο και το πιλάτες σε στρώμα δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις σε εξοπλισμό.
  • Και τα δυο επικεντρώνονται στη σωστή χρήση της αναπνοής κατά τη διάρκεια των ασκήσεων με έμφαση στη διαφραγματική αναπνοή και την βαθιά αναπνοή που φτάνει έως την κοιλιά
  • Το πιλάτες και η γιόγκα απαιτούν πνευματική συγκέντρωση και μπορούν έτσι να συμβάλλουν στη μείωση του στρες.
  • Και τα δυο αυτά είδη γυμναστικής μπορούν να προσαρμοστούν σε διάφορα επίπεδα ανάλογα με τη φυσική κατάσταση του ατόμου που επιθυμεί να τα εξασκήσει.

Ποιο από τα δύο να επιλέξετε;

Τόσο το πιλάτες όσο και η γιόγκα είναι εξαιρετικά είδη γυμναστικής εφόσον μπορούν να σας προσφέρουν πνευματική διαύγεια, σταθερότητα, ισορροπία και να συμβάλλουν στη δημιουργία σφιχτών και δυνατών μυών. Εαν πάσχετε από κάποια συγκεκριμένη νόσο ή εμφανίζετε προβλήματα υγείας καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιον δάσκαλο γυμναστικής για να σας πει τι είναι καλύτερο για εσάς.

Πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά είδη γιόγκας απαιτούν ευλυγισία και ελαστικότητα των αρθρώσεων, ιδιαίτερα της σπονδυλικής στήλης, των γλουτών και των καρπών. Παρόλο που υπάρχουν παραλλαγές για τις περισσότερες στάσεις, κάποιο άτομο με σοβαρούς κινητικούς περιορισμούς ή έντονο πόνο των αρθρώσεων μπορεί να βρει αρκετά δύσκολο να παρακολουθήσει τα πιο προχωρημένα μαθήματα. Οπότε όσον αφορά στην γιόγκα καλό θα ήταν να βρείτε πιο απ’όλα τα είδη ταιριάζει περισσότερο στην ανάγκες του σώματός σας.

Το πιλάτες μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό είδος γυμναστικής ακόμη και για τους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους καθώς και γι’ αυτούς που έχουν ανάγκη από αποκατάσταση μετά από κάποιον τραυματισμό. Το πιλάτες έχει αυτά τα πλεονεκτήματα καθώς είναι χαμηλής έντασης γυμναστική και βασίζεται σε ήπιες κινήσεις. Υπάρχουν διάφορες μορφές πιλάτες, των οποίων η κύρια διαφορά είναι ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται. Το πιλάτες που γίνεται με εξοπλισμό περιλαμβάνει και το ασκησιολόγιο που γίνεται σε στρώμα, όμως με εξτρά αντίσταση που προέρχεται από ελατήρια. Το πιλάτες που γίνεται στο στρώμα αν και είναι επίσης πολύ ευεργετικό μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολο για όσους έχουν μειωμένη κινητικότητα ή ελλιπή δύναμη στο κέντρο τους.

Συμπερασματικά τόσο το πιλάτες όσο και η γιόγκα μπορούν να μας προσφέρουν ποικίλα οφέλη για την υγεία μας. Πριν επιλέξουμε ποια απο τις δυο είναι καταλληλότερη γυμναστική για εμάς κάλο θα ήταν να έχουμε επίγνωση για το πως είναι η φυσική μας κατάσταση καθώς και να γνωρίζουμε εαν πάσχουμε από κάποιο πρόβλημα υγείας που χρήζει ειδικής αντιμετώπισης.

Βιβλιογραφία
  1. Balasubramaniam, M., Telles, S., & Doraiswamy, P. M. Yoga on Our Minds: A Systematic Review of Yoga for Neuropsychiatric Disorders. Frontiers in Psychiatry (2012)., 3, 117
  2. Kloubec, J. Pilates: how does it work and who needs it? Muscles, Ligaments and Tendons Journal, (2011).  1(2), 61–66
  3. Phrompaet, S., Paungmali, A., Pirunsan, U., & Sitilertpisan, PEffects of Pilates Training on Lumbo-Pelvic Stability and Flexibility. Asian Journal of Sports Medicine, . (2011).  2:1, 16–22
  4. Sorosky, S., Stilp, S., & Akuthota, V. Yoga and pilates in the management of low back pain. Current Reviews in Musculoskeletal Medicine, (2008) 1:1, 39–47.
  5. Woodyard, C. Exploring the therapeutic effects of yoga and its ability to increase quality of life. International Journal of Yoga, (2011).  4:2, 49–54

- διαφήμιση -

Σχόλια
Φορτώνει...
* { display: none !important; } body, html { display: block !important; } #cpp-print-disabled { top: 0; left: 0; color: #111; width: 100%; height: 100%; min-height: 400px; z-index: 9999; position: fixed; font-size: 30px; text-align: center; background: #fcfcfc; padding-top: 200px; display: block !important; }